vrijdag 1 september 2017

Het gebruik van deze technologie kan innovatie en winst voor je bedrijf boeken.





Je bent een intuïtieve maar geaarde ondernemer en je voelt dat iets in de markt verandert. 

De markt lijkt steeds meer competitief te worden. 

Eigenlijk maakt het niet uit of je architect, interieurontwerper, makelaar, interieurbouwer of projectinrichter bent. Je wilt graag je onderscheiden in de markt en meer klanten binnen krijgen. Voor ons allemaal geldt deze ene vraag: maar hoe?

Kijk naar de kinderen.

Hier gebruik je hetzelfde oude marketingverhaal : begrijp wat je doelgroep bewondert, wat deze groep leuk vindt (en nodig heeft) en hier ga ervoor!

Ja, ik hoor je al vragen “wat hebben kinderen met mijn klanten mee te maken?”

Heb je zelf kinderen? Nee? Dan neem je neefjes, nichtjes, buurjongens- of meiden die een mobiel hebben als voorbeeld. Als je zelf kinderen hebt, heb je het antwoord dichterbij dan je denkt.

Kijk je hoe ze gebiologeerd zijn me dit apparaatje in hun handen, uren naar kijken en vingers snelle bewegen heen en weer op dit schermpje? Wat is het leuk aan?

Sterk nog, deze technologie heeft aantrekkingskracht niet alleen op kinderen maar op ons allemaal. 

Kan je je voorstellen een uur door te komen zonder je mobiel, laat staan door een dag zonder je berichten en e-mails te checken op dit apparaatje? 

Of internet sites bezoeken, het verkeerssituatie, het weerbericht checken, en hier noem ik niet eens alle sociale media conversatie.

 Meer dan 50% van de smartphone-gebruikers grijpen hun smartphone direct na het wakker worden!




Je hoeft geen marketeer te zijn om deze feiten onder ogen te zien . 


Het begrip omarmen dat tegenwoordig mobiele apparaten een groot rol in onze leven spelen kan jouw bedrijf een stapje verder in de markt zetten.  

Het gebruiken van mobiele apparaten kan je bedrijf helpen.

Elke dag leren ondernemers steeds meer over de vele manieren dat ze mobile technologie kunnen gebruiken om productiviteit te verhogen en te leiden tot een hoge winstgevendheid.

Mobile technologie kan, de dienst die je aan je klanten biedt aanzienlijke verbeteren in gebieden zoals:

  •          Communicatie – verbindt je effectieve met je klanten en leveranciers;
  •           Marketing  - bereik je het makkelijk je klanten (en potentiële klanten) met reclame, aangezien ze een mobiel altijd bij de hand hebben;
  •          Persoonlijk aanpak – creëer een persoonlijke ervaring voor je klant met het gebruik van data en technologie.
De massale aansluiting aan mobiele technologie maakt dat ondernemers zich gaan afvragen hoe ze hun bedrijven hierin kunnen positioneren en ervan profiteren.

Dat wordt extra spannend vooral als het gepaard gaat met de nieuwe consumenttrend: 

Een naadloos Product-Dienst- Consumentervaring

Bepaalde sectors zitten al in dit driehoek geïntegreerd traject en bereiden zich al voor de uitdagende en competitieve kansen. 

Deze trio eenheid biedt consumenten niet alleen een product of een dienst maar betrekt hen tot een ervaringsomgeving. 

In deze nieuwe trend betekend dat, bedrijven die producten verkopen, diensten ook gaan aanbieden en dienstbedrijven stappen over naar het nemen van producten in hun aanbod. 



Het gaat niet meer over het beste product of dienst ontwikkelen maar om het richten tot de juiste bijdragen voor je klant en zorgen er voor dat de geïntegreerde klantervaring overtuigend is.


Hoe kan je dit concept in je bedrijf toepassen? 

Koppel het gebruik van mobiele apparaten aan je dienst met een product dat de consumenten verleidt tot je bedrijf.  

Met een Virtual Tour, bijvoorbeeld. 

Een Virtual Tour zorgt er voor dat je klanten een leuke interactie met je product of dienst hebben. Je ideeën, product of ontwerp delen met anderen maakt hen ook enthousiast over je bedrijf. 

Voor een Makelaar zou dat betekenen dat je bijvoorbeeld je klant die een gedateerd huis wilt verkopen beter van dienst kan zijn met een product toegevoegd aan je dienst. Deze nieuwe product werkt ook voor je klanten die voor nieuwbouw kiezen, hiermee kunnen ze de interieur alvast zien en ervaren.

Stel  je voor, de bezichtigers zouden een kijk in de ruimte kunnen nemen en tegelijkertijd een beeld krijgen van wat het zou kunnen worden. 


https://www.youtube.com/watch?v=Layy2EJHMHs&feature=youtu.be

Voor een Interieurbouwer of Aannemer, betekent dat je jouw offerte in beeld presenteert. Laat je klant alvast je werk zelfs ervaren.

Laat hem/haar rond kijken in de nieuwe serre of de materialen en afwerking van de nieuwe kasten realistische vóór zien, met links naar je offerte voor gedetailleerde informatie.


https://www.youtube.com/watch?v=IF0n6dzGiNA

Voor een Product Leverancier of Projectinrichter betekent een product aan je dienst bijsluiten, een product dat klanten een ambassadeur voor je bedrijf maakt. 

Je gunt hem/haar jouw  producten in het interieur virtueel te ervaren met een directe link van elk product naar je website toe. Het is de juiste informatie altijd bij de hand voor je klanten en voor de werknemers en contacten van je klanten.

Voor een Architect, Interieurontwerper of een Interieurstilist, betekent het  jouw ontwerp realistisch met je klanten delen, zodat ze rustig kunnen bekijken en beslissingen nemen. Ze kunnen het zelfs  aan anderen tonen en anderen ook enthousiast maken. 

Deze technologie geeft wat extra waarde aan producten en diensten zoals personalisatie en stijl eveneens is het zelf een eenvoudig product om te gebruiken. 



Klanten van vandaag kopen niet alleen een product of een dienst. Steeds meer zijn hun aankoopbeslissingen gebaseerd op een idee of ervaring.


De mobielen apparaten kunnen tegenwoordig het beste gereedschap voor je bedrijf zijn in het proces van klanten binnen krijgen en ze te behouden.

Vond je dit artikel interessant? Hier lees je meer over een Virtual Tour.

Wil je er meer over weten wat een Virtual Tour voor je bedrijf specifiek kan betekenen. Neem contact op en wij bespreken dat offline.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten