Je bent een intuïtieve maar geaarde ondernemer en je voelt
dat iets in de markt verandert.
De markt lijkt steeds meer competitief te worden.
Eigenlijk maakt het niet uit of je architect,
interieurontwerper, makelaar, interieurbouwer of projectinrichter bent. Je wilt
graag je onderscheiden in de markt en meer klanten binnen krijgen. Voor ons
allemaal geldt deze ene vraag: maar hoe?
Kijk naar de
kinderen.
Hier gebruik je hetzelfde oude marketingverhaal : begrijp
wat je doelgroep bewondert, wat deze groep leuk vindt (en nodig heeft) en hier ga
ervoor!
Ja, ik hoor je al vragen “wat hebben kinderen met mijn
klanten mee te maken?”
Heb je zelf kinderen? Nee? Dan neem je neefjes, nichtjes,
buurjongens- of meiden die een mobiel hebben als voorbeeld. Als je zelf
kinderen hebt, heb je het antwoord dichterbij dan je denkt.
Kijk je hoe ze gebiologeerd zijn me dit apparaatje in hun
handen, uren naar kijken en vingers snelle bewegen heen en weer op dit
schermpje? Wat is het leuk aan?
Sterk nog, deze technologie heeft aantrekkingskracht niet
alleen op kinderen maar op ons allemaal.
Kan je je voorstellen een uur door te komen zonder je mobiel,
laat staan door een dag zonder je berichten en e-mails te checken op dit
apparaatje?
Of internet sites bezoeken, het verkeerssituatie, het weerbericht
checken, en hier noem ik niet eens alle sociale media conversatie.
Meer dan 50% van de
smartphone-gebruikers grijpen hun smartphone direct na het wakker worden!
Je hoeft geen marketeer te zijn om deze feiten onder
ogen te zien .
Het begrip omarmen dat tegenwoordig mobiele apparaten een groot rol in onze leven
spelen kan jouw bedrijf een stapje verder in de markt zetten.
Het gebruiken van
mobiele apparaten kan je bedrijf helpen.
Elke dag leren ondernemers steeds meer over de vele manieren
dat ze mobile technologie kunnen gebruiken om productiviteit te verhogen en te
leiden tot een hoge winstgevendheid.
Mobile technologie kan, de dienst die je aan je klanten
biedt aanzienlijke verbeteren in gebieden zoals:
- Communicatie – verbindt je effectieve met je klanten en leveranciers;
- Marketing - bereik je het makkelijk je klanten (en potentiële klanten) met reclame, aangezien ze een mobiel altijd bij de hand hebben;
- Persoonlijk aanpak – creëer een persoonlijke ervaring voor je klant met het gebruik van data en technologie.
De massale aansluiting aan mobiele technologie maakt dat ondernemers
zich gaan afvragen hoe ze hun bedrijven hierin kunnen positioneren en ervan
profiteren.
Dat wordt extra spannend vooral als het gepaard gaat met de
nieuwe consumenttrend:
Een naadloos
Product-Dienst- Consumentervaring
Bepaalde sectors zitten al in dit driehoek geïntegreerd
traject en bereiden zich al voor de uitdagende en competitieve kansen.
Deze trio eenheid biedt consumenten niet alleen een product
of een dienst maar betrekt hen tot een ervaringsomgeving.
In deze nieuwe trend betekend dat, bedrijven die producten
verkopen, diensten ook gaan aanbieden en dienstbedrijven stappen over naar het
nemen van producten in hun aanbod.
Het gaat niet meer over het beste product of dienst
ontwikkelen maar om het richten tot de juiste bijdragen voor je klant en
zorgen er voor dat de geïntegreerde klantervaring overtuigend is.
Hoe kan je dit
concept in je bedrijf toepassen?
Koppel het gebruik
van mobiele apparaten aan je dienst met een product dat de consumenten verleidt
tot je bedrijf.
Met een Virtual Tour,
bijvoorbeeld.
Een Virtual Tour zorgt er
voor dat je klanten een leuke interactie met je product of dienst hebben. Je ideeën, product of ontwerp delen met
anderen maakt hen ook enthousiast over je bedrijf.
Voor een Makelaar zou dat betekenen dat je bijvoorbeeld je
klant die een gedateerd huis wilt verkopen beter van dienst kan zijn met een
product toegevoegd aan je dienst. Deze nieuwe product werkt ook voor je klanten
die voor nieuwbouw kiezen, hiermee kunnen ze de interieur alvast zien en ervaren.
Stel je voor, de
bezichtigers zouden een kijk in de ruimte kunnen nemen en tegelijkertijd een
beeld krijgen van wat het zou kunnen worden.
Voor een Interieurbouwer of Aannemer, betekent dat je jouw offerte in beeld presenteert. Laat je klant alvast je werk zelfs ervaren.
Laat hem/haar rond kijken in de nieuwe serre of de materialen
en afwerking van de nieuwe kasten realistische vóór zien, met links naar je
offerte voor gedetailleerde informatie.
Voor een Product Leverancier of Projectinrichter betekent een product aan je dienst bijsluiten,
een product dat klanten een ambassadeur voor je bedrijf maakt.
Je gunt hem/haar jouw
producten in het interieur virtueel te ervaren met een directe link van
elk product naar je website toe. Het is de juiste informatie altijd bij de hand
voor je klanten en voor de werknemers en contacten van je klanten.
Voor een Architect, Interieurontwerper of een Interieurstilist, betekent het jouw ontwerp realistisch met je klanten delen,
zodat ze rustig kunnen bekijken en beslissingen nemen. Ze kunnen het zelfs aan anderen tonen en anderen ook enthousiast
maken.
Deze technologie geeft wat extra waarde aan producten en
diensten zoals personalisatie en stijl eveneens is het zelf een eenvoudig product
om te gebruiken.
Klanten van vandaag kopen niet alleen een
product of een dienst. Steeds meer zijn hun aankoopbeslissingen gebaseerd op
een idee of ervaring.
De mobielen apparaten kunnen
tegenwoordig het beste gereedschap voor je bedrijf zijn in het proces van
klanten binnen krijgen en ze te behouden.
Vond je dit artikel interessant? Hier lees je meer over een Virtual Tour.
Wil je er meer over weten wat een Virtual Tour voor je bedrijf specifiek kan betekenen. Neem contact op en wij bespreken dat offline.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten